Aktualności

31 maja 2017

Europa odwróciła się od Diesli

Liczba rejestracji samochodów z silnikami Diesla w Europie w kwietniu tego roku spadła do poziomu poniżej 50 proc.

Afera Volkswagena wpływa na spadek wartości Diesli. Jest to spory problem dla właścicieli ogromnej liczby pojazdów tego koncernu, jakich jak Audi, Skoda, Seat czy Volkswagen. Sprzedaż samochodów z silnikami Diesla w Europie w kwietniu 2017 roku zmniejszyła się do poziomu poniżej 50 proc. sprzedaży całkowitej. Eksperci winą za ten stan obarczają, skandal Dieselgate Volkswagena oraz rosnące zapotrzebowanie na pojazdy hybrydowe. Dane, które pochodzą od firmy Jato Dynamics, pokazują spadek rejestracji nowych samochodów o 7,1 proc. (do 1,22 mld egzemplarzy), w porównaniu do kwietnia 2016 roku. Pojazdy z silnikami Diesla stanowiły 46 proc. wszystkich rejestracji, podczas gdy w kwietniu zeszłego roku – 50 proc.

„Diesel stracił swoją dominację na europejskim rynku samochodowym” – powiedział Felipe Munoz, globalny analityk motoryzacyjny firmy JATO. „Chociaż istnieje kilka przyczyn tej zmiany, wszystkie dowody wskazują na skandal Dieselgate, jako zapoczątkowanie tego spadku. Od momentu wybuchu skandalu w 2015 roku, ten rodzaj napędu nie cieszy się już zaufaniem. Rządy rozważają wprowadzenie nowych przepisów, które mają bezpośredni wpływ na właścicieli samochodów z dieslem – przykładem jest projekt złomowania diesli w Wielkiej Brytanii. Media dodatkowo kontynuują doradzanie konsumentom unikanie aut z silnikiem Diesla, jak to tylko możliwe. Po uwzględnieniu ciągłego nacisku na elektryczne i hybrydowe pojazdy, co jest szczególnie rozpowszechnione w rynkach takich jak Wielka Brytania, spadek sprzedaży Diesla nie jest żadną niespodzianką”.

Jest to największy spadek rejestracji samochodów od marca 2013 roku przypadający na cztery z pięciu największych rynków europejskich, w tym rynek Wielkiej Brytanii. Wzrost nastąpił jedynie w Hiszpanii, ale tylko o 0,8 proc. Największe spowolnienie jest widoczne w segmencie MPV, choć popularność SUV-ów nieustannie rośnie – sprzedaż podskoczyła o 7,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku.

, , , , , , , ,