Aktualności

28 lutego 2017

Volkswagen lekceważy klientów. Ceny diesli spadają

Pomysł zakazu wjazdu dla aut z silnikiem diesla do niemieckich miast powoduje, że takie pojazdy mocno tanieją. Ceny niektórych „ropniaków” spadły nawet o jedną piątą.

– Szacujemy, że aktualnie ceny aut z dieslem spadają o 10 do 20 proc. – powiedział Ansgar Klein, szef zarządu Federalnego Zrzeszenia Dealerów Samochodowych w Bonn, którego członkami jest około 900 niemieckich dealerów samochodowych, niezwiązanych z konkretnymi markami.

Odnosi się to zarówno do samochodów nowych, jak i używanych.

Przyczyny spadku cen prezes zrzeszenia dopatruje się w regulacji, jaka ma obowiązywać w Stuttgarcie od roku 2018. Zielono–chadecka koalicja rządowa w Badenii–Wirtembergii uchwaliła, że nawet samochody spełniające najnowszą normę Euro6 będą miały zakaz wjazdu do Stuttgartu przy podwyższonym stężeniu pyłów w powietrzu.

Podobne plany mają władzę także innych niemieckich miast. W praktyce oznaczałoby to zakaz wjazdy dla większości diesli. – Te informacje mają wyraźny wpływ na rynek samochodów diesla – dodał Klein.

Euro 6 to dopuszczalna emisja tlenków azotu. Wcześniej kilka niemieckich miast (m.in. Kolonia, Hamburg i Berlin) stworzyło tzw. zielone strefy i zakazało wjazdu do nich aut z silnikiem diesla starszych generacji

Diesel coraz mniej popularny

Jak wynika z badań branżowego instytutu CAR, od końca ubiegłego roku spadł popyt na samochody z silnikami diesla z powodu skandalu wokół emisji spalin w samochodach Volkswagen. Pod koniec roku 2015 udział nowo rejestrowanych samochodów z takim silnikiem na rynku wynosił prawie 50 proc. i spadł do prawie 44 proc. w październiku 2016.

Jak się przewiduje, do roku 2018 udział rynkowy nowych samochodów z silnikami diesla wyniesie poniżej 40 proc. – Konsumentami targa niepewność – zauważył Klein.

Co na to Volkswagen

Poszkodowani są przede wszystkim dotychczasowi posiadacze aut z silnikiem diesla. To ich samochody tracą na wartości, a afera Grupy Volkswagena właśnie ich najmocniej uderzy po kieszeni. Zadziwiające jest, że koncern, który przyznał się do winy, nie wykazuje woli zadośćuczynienia swoim dotychczasowym klientom.

Źródło: Deutsche Welle, polsatnews.pl

, , , , , ,