Aktualności

5 lutego 2019

Dieselgate zniszczyło Volkswagena? Niekoniecznie

Dieselgate – czy głośna afera wpłynęła negatywnie na Volkswagena? W tym momencie Volkswagen stara się odłożyć swoją burzliwą przeszłość, koncentrując się na rozwoju nowej rodziny pojazdów elektrycznych. To nie znaczy, że jest gotowy całkowicie zrezygnować z silników wysokoprężnych.

W rzeczywistości w roku 2018 marka osiągnęła prawie dwukrotny wzrost sprzedaży samochodów z silnikiem diesla. Są to jednak samochody kupowane przez klientów prywatnych.

„W Niemczech debata na temat silników wysokoprężnych jest emocjonalnie obciążona – i często odbiega od faktów (…) Biorąc pod uwagę wysoką wydajność diesli oraz osiągi, silnik wysokoprężny pozostanie ważną technologią na długie lata, szczególnie dla tych, którzy podróżują na długich dystansach”

– powiedział Jurgen Stackmann, członek zarządu marki VW ds. sprzedaży.

Najnowsza generacja silników wysokoprężnych opracowanych przez Volkswagena jest nie tylko bardziej wydajna pod względem zużycia paliwa, ale emituje do 15% mniej dwutlenku węgla w porównaniu z benzynowymi jednostkami o podobnej wielkości. Volkswagen twierdzi, że silniki produkują aż o 10 g/km mniej emisji w porównaniu do poprzedniej generacji w standardzie NEDC.

Dział Samochodów Osobowych w Automaker sprzedał w zeszłym roku łącznie 6 244 900 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 0,2%. Za marką poszły Audi, Škoda i Seat: odpowiednio 1 812 500, 1 253 700 i 517 600 sztuk.

Ogólne dostawy samochodów Grupy Volkswagen wzrosły o prawie 1% w 2018 roku do 10 834 000 sztuk, mimo głośnej akcji dieselgate. Dzięki temu niemiecka grupa pokonała Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance, którzy dostarczył w sumie 10 756 875 pojazdów. Chociaż, jak widać, różnica jest niewielka.

źródło: https://testhub.pl/dieselgate-zniszczylo-volkswagena-niekoniecznie/

, , , , , , , , , ,