Kalendarium afery

30 marca 2018

Polscy klienci Volkswagena składają zażalenie na decyzję Sądu Okręgowego

Nie ma zgody na łamanie prawa i oszustwo, mówią członkowie Stowarzyszenia StopVW i składają do Sądu Apelacyjnego w Warszawie zażalenie na postanowienie o oddaleniu pozwu zbiorowego przeciwko Volkswagenowi. Podobne sprawy toczą się w wielu europejskich krajach. StopVW zapowiada zdecydowane działanie na rzecz ukarania niemieckiego koncernu.

29 marca 2018

Kolejny nalot prokuratury na siedzibę VW w sprawie emisji CO2

Niemiecka prokuratura po raz kolejny dokonała nalotu na siedzibę Volkswagena. Przeszukanie biur miało związek z podejrzeniami o manipulację rynkiem finansowym po wykryciu nadmiernej emisji CO2 w pojazdach koncernu. Z 13 biur Volkswagena w Wolfsburgu skonfiskowano dokumenty oraz znaczne ilości danych.

28 marca 2018

Awarie silnika, utrata mocy i wysokie spalanie po kampanii naprawczej VW

40 procent poszkodowanych właścicieli pojazdów z Wielkiej Brytanii, doświadczyło problemów z samochodami po aktualizacji oprogramowania – wynika z raportu z rozprawy sądowej w sprawie roszczeń brytyjskich klientów.

28 marca 2018

Awarie silnika, utrata mocy i wysokie spalanie po kampanii naprawczej VW

40 procent poszkodowanych właścicieli pojazdów z Wielkiej Brytanii, doświadczyło problemów z samochodami po aktualizacji oprogramowania – wynika z raportu z rozprawy sądowej w sprawie roszczeń brytyjskich klientów.

22 marca 2018

Bardzo poważne nowe oskarżenia wobec koncernu Volkswagen

Prokuratura stanowa w Brunszwiku prowadzi dochodzenie w sprawie Volkswagena. Jak podaje magazyn Wirtschaftswoche, niemiecki producent jest podejrzewany o manipulację rynkami finansowymi w czasie trwania skandalu dieselgate.

25 marca 2018

Wyrok niemieckiego sądu: właściciel VW Tiguana dostanie nowe auto

Sąd w Hamburgu przyznał rację właścicielowi VW Tiguana, który wniósł skargę w związku z fałszowaniem wysokości emisji spalin. Poszkodowany dostanie od VW nowe auto.

15 marca 2018

Dirty Money: serial dokumentalny o aferze Dieselgate

Netflix ma nowy serial dokumentalny po tytułem Dirty Money, a pierwszy odcinek “Hard NOx” w reżyserii Alexa Gibney’a opisuje zatrważające praktyki i oszustwa Volkswagena.

12 marca 2018

Badania nie pozostawiają złudzeń: akcja serwisowa VW nie usuwa problemu dieselgate

Zużycie paliwa wyższe o 26% i emisja tlenków azotu 4,11 razy wyższa niż przewidują normy. To oficjalne wyniki badań samochodu Volkswagena po akcji serwisowej, przeprowadzone przez australijskie laboratorium. Testy przeprowadzone przez Australijskie Stowarzyszenie Motoryzacyjne we współpracy z Paryską Federacją Internationale de l’Automobile przeprowadzono w rzeczywistych warunkach jazdy – nie w laboratoriach – przed i po akcji serwisowej VW w celu pokazania rzeczywistych parametrów samochodu.

6 marca 2018

Grupa Volkswagena została oskarżona w Australii

Volkswagen twierdzi w australijskim sądzie, że nie musi odpowiadać za oszustwo, bo uzyskał homologacje na swoje auta w Europie. Dodaje przy tym, że nie ma znaczenia, iż homologacja została uzyskana dzięki oszustwu. Na szczęście australijscy sędziowie są dużo mniej pobłażliwi niż niektórzy reprezentacji wymiaru sprawiedliwości w Polsce i nie dają wiary tego typu narracji. Sprawa dotyczy oczywiście odszkodowań dla klientów.

28 lutego 2018

Volkswagen znowu idzie na ugodę. Kolejne miliony dla właścicieli w USA

Nie będzie rozprawy przeciwko Volkswagenowi w USA w sprawie wniesionej przez właściciela wadliwego pojazdu z Północnej Karoliny. Producent poszedł na ugodę. Gdyby tak nie zrobił, byłby to pierwszy proces przeciwko koncernowi, który mógłby pociągnąć do odpowiedzialności pracowników wyższego szczebla.

27 lutego 2018

Przełomowy wyrok sądu w Niemczech – otwarto drogę do zakazu dla diesli w miastach!

W dniu dzisiejszym Sąd Najwyższy w Niemczech zdecydował, że miasta mogą wprowadzać zakaz wjazdu diesla do miast by walczyć z zanieczyszczeniem powietrza. Może to oznaczać poważne kłopoty dla posiadacz samochodów z silnikami EA189 marek Audi, Volkswagen, Porsche, Skoda i Seat, które w związku z oszustwem producenta nie spełniają norm Euro 5.

27 lutego 2018

450 000 euro kary dla Volkswagena

Holenderski Urząd ds. Konsumentów i Rynku (ACM) ustalił, że podczas sprzedaży samochodów z silnikiem Diesla EA 189, Volkswagen AG wprowadzał konsumentów w błąd. Producent reklamował swoje samochody jako przyjazne dla środowiska, ale wyniki testów emisji, które miały na to wskazywać, były manipulowane przez nielegalne oprogramowanie. Za nieuczciwe praktyki handlowe koncernu ACM, nałożyło na Volkswagen karę w wysokości 450 000 euro. Jest to maksymalna grzywna, jaką ACM mogła nałożyć w tym przypadku.

27 lutego 2018

Pozew zbiorowy - poważne kłopoty grupy Volkswagena w Austrii

Austriackie Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów (VKI) domaga się odszkodowań dla nabywców oszukanych samochodów z silnikami EA189. Mowa o Audi, Volkswagenie, Skodzie, Seacie i Porsche. Austriacka minister spraw socjalnych Beate Hartinger-Klein i austriacki przewodniczący Izby Pracy Rudolf Kaske udzieliły VKI upoważnienia do pozwów przeciwko Volkswagenowi.

26 lutego 2018

Słowacja dołącza do pozwu przeciwko Volkswagenowi

Prawie 700 właścicieli pojazdów, w których zainstalowano oprogramowanie manipulujące emisją spalin, odpowiedziało w grudniu na wezwanie Konsorcjum Ochrony Konsumentów (S.O.S.) z Popradu. W ten sposób dołączyli do wysiłków klientów z całej Europy o uzyskanie odszkodowania.

16 lutego 2018

Zakaz dla samochodów z Dieselgate w Portugalii

Portugalia wprowadziła rozporządzenie, które zakazuje jazdy samochodami dotkniętymi aferą spalinową. Dotyczy to pojazdów koncernu Volkswagen z oprogramowaniem oszukującym, które jeszcze nie zostały poddane kampanii naprawczej. 21 000 egzemplarzy znajdujących się w tym kraju, wciąż ma zainstalowane oprogramowanie oszukujące a samochody nie spełniają norm środowiskowych.

12 lutego 2018

Złożyliśmy wniosek o przyspieszenie sporządzenia uzasadnienia do Sądu Okręgowego w Warszawie

Od czasu rozprawy przeciwko Volkswagenowi w Sądzie Okręgowym minęły blisko trzy miesiące. Sędzia Joanna Bitner nie sporządziła do dzisiaj pisemnego uzasadnienia wyroku, który został ogłoszony. W związku z tym złożyliśmy do Sądu Okręgowego w Warszawie wniosek o przyspieszenie sporządzenia uzasadnienia.

5 lutego 2018

Niemiecki sąd nie ma wątpliwości: instalacja oprogramowania do oszukiwania to niemoralne umyślne oszustwo

Sąd okręgowy w Siegen orzekł, że instalacja oprogramowania w samochodzie, która powoduje niższą emisję tlenku azotu podczas testowego działania samochodu niż w czasie normalnej jazdy jest znaczącą wadą i niemoralnym umyślnym oszustwem.

30 stycznia 2018

Volkswagen testował spaliny na ludziach i małpach!

Koncern Volkswagen prowadził testy spalin wydobywających się z silników wysokoprężnych na ludziach i małpach. Badania na ludziach przeprowadzano w klinice w Akwizgranie. W 2016 roku zatrudniono 25 osób, które przez trzy godziny tygodniowo wdychały spaliny z silników samochodowych. Test ten trwał cztery tygodnie.

23 stycznia 2018

Audi znowu przyłapane na oszustwie

Niemiecki Federalny Urząd Motoryzacji (KBA) wykrył w najnowszych silnikach Diesla od Audi niedozwolone oprogramowanie do kontroli emisji spalin w związku z czym firma ma wycofać z rynku 127 tys. samochodów.

16 stycznia 2018

Pierwsza w Polsce rozprawa przeciwko Skodzie za nami

W dniu 16 stycznia 2018 roku przed Sądem Rejonowym Gdańsk-Północ w Gdańsku odbyła się pierwsza rozprawa przeciwko sprzedawcy wadliwego samochodu Skoda w tak zwanej aferze dieselgate. Pozywający to osoba indywidualna, wspierana przez stowarzyszenie StopVW. Jest to pierwszy taki proces w Polsce.

Poszkodowany domaga się zapłaty kwoty 30.000,00 zł tytułem obniżenia ceny za zakupiony pojazd. Sąd nie miał wątpliwości, że sprawę należy rozpatrywać w Polsce i rozważy między innymi dopuszczenie dowodu z opinii instytutu badawczego celem zweryfikowania czy akcja serwisowa to wystarczający sposób usunięcia wady, a jeśli nie, to w jakiej wysokości winna być obniżona cena pojazdu.

16 stycznia 2018

Volkswagen zapłaci $232 mln oszukanym klientom w Kanadzie

Volkswagen zapłaci nawet do 800 mln złotych (232 miliony dolarów) odszkodowania dla ok. 20.000 właścicieli samochodów z silnikami Diesla w Kanadzie. Niemiecki producent zgodził się również na 2,5 mln dolarów kary.

9 stycznia 2018

Kara dla Volkswagena w Hiszpanii

Volkswagen zapłaci klientce odszkodowanie w wysokości 500 euro za obecność urządzenia oszukującego, które manipulowało poziomem emisji tlenków azotu. Sąd Okręgowy na Balearach wydał wyrok w sprawie przeciwko firmie Palma Amcars, oficjalnemu dealerowi Volkswagena i Audi w Hiszpanii.

29 grudnia 2017

Szwajcarzy mają dość oszustwa i stają do walki z VW

Do sądu w Niemczech trafi pozew zbiorowy szwajcarskiej organizacji konsumenckiej FRC. Pozew podpisało 2 tys. klientów. Organizacja konsumencka Fédération romande des consommateurs (FRC) poinformowała o złożeniu pozwu zbiorowego.

28 grudnia 2017

Volkswagen w Kanadzie ugina się pod naciskiem żądań klientów

Kanadyjski oddział Volkswagena oświadczył, że zawarł porozumienie w sprawie pozwu zbiorowego przeciwko firmie. Ugoda dotyczy 20 tys. właścicieli oraz leasingobiorców pojazdów napędzanych 3-litrowym silnikiem Diesla wyposażonych w urządzenia powodujące podwyższoną emisję spalin.

27 grudnia 2017

Schmidt otrzymał od VW wypowiedzenie do celi więziennej

Były manager Volkswagena odsiadujący karę za swój udział w skandalu Dieselgate, otrzymał od producenta wypowiedzenie do celi więziennej.

13 grudnia 2017

VW Touareg wycofywany z rynku – oszukiwał testy emisyjne

Niemiecka organizacja nadzoru transportu drogowego KBA zarządziła wycofanie z rynku flagowych SUV-ów Volkswagena – Touareg z 3-litrowymi silnikami Diesla. Powodem jest wykrycie w tym modelu dwóch nielegalnych urządzeń oszukujących testy emisji.

7 grudnia 2017

Kara więzienia i wysoka grzywna. Były menedżer Volkswagena skazany

Były menedżer Volkswagena w Detroit Oliver Schmidt, który przyznał się, że pomagał firmie w unikaniu przepisów dotyczących czystości powietrza, został skazany w USA na siedem lat więzienia i grzywnę w wysokości 400 tysięcy dolarów

4 grudnia 2017

Volkswagen: przeszukania w biurach dyrektorów; podejrzenie nadużyć finansowych

Prokuratorzy oraz przedstawiciele policji skarbowej we wtorek przeszukali biura szefa finansów, kadr i rady nadzorczej Volkswagena. Działania służb mają związek z podejrzeniem nieprawidłowości i nadużyć finansowych.

1 grudnia 2017

Polski sąd broni niemieckiego koncernu

Ku zaskoczeniu obserwatorów, Sąd Okręgowy w Warszawie uznał, że Polak nie może domagać się sprawiedliwości od zagranicznego producenta, który wprowadzał lokalnych klientów w błąd i odrzucił pozew zbiorowy przeciwko niemieckiej centrali Volkswagen AG, z siedzibą niemieckim Wolfsburgu.

Tym samym powstaje pytanie, czy niezawisłe, polskie sądy tym samym stwierdzają, że zagraniczna firma może dowolnie oszukiwać klientów, byle poza granicami własnej siedziby? Prawnicy, którzy złożyli wniosek twierdzą, że absolutnie nie.

30 listopada 2017

Aktualizacja oprogramowania powoduje techniczne uszkodzenie pojazdów? Przełomowa decyzja niemieckiego sądu

Niemiecki sąd przyjął wniosek w sprawie wycofania z eksploatacji modelu Volkswagen Amarok, poinformowała kancelaria, zajmująca się pozwami przeciwko Volkswagenowi w Niemczech.

28 listopada 2017

Pierwsza bitwa z Volkswagenem za nami

Sąd Okręgowy w Warszawie ogłosił decyzję w sprawie dopuszczenia do rozpoznania pozwu zbiorowego, dotyczącego największego oszustwa w dziedzinie motoryzacji, jakiego dopuścił się niemiecki koncern Volkswagen.

Pozew zbiorowy, przygotowany przez nasze Stowarzyszenie, opiera się na tzw. delikcie, czyli czynie niedozwolonym, wynikającym z oszustwa Volkswagena. Sąd odrzucił nasz pozew, a w uzasadnieniu wyroku stwierdził, że polski sąd… nie ma kompetencji do rozpatrywania tej sprawy. Nie kończy to jednak sprawy pozwu. Nasze Stowarzyszenie złożyło już wniosek o wydanie pisemnego uzasadnienia, jak tylko sąd je sporządzi, to złożymy zażalenie do Sądu Apelacyjnego w Warszawie.

22 listopada 2017

45 tys. Brytyjczyków złożyło pozew przeciwko VW

Właściciele samochodów marki Volkswagen, Seat, Skoda i Audi złożyli pozew przeciwko niemieckiemu producentowi. Uważają, że samochody z silnikami wyposażonymi w tzw. urządzenia oszukujące, nigdy nie powinny uzyskać homologacji i tym samym trafić na rynek.

17 listopada 2017

Niemieckie koncerny motoryzacyjne korzystają z pracy dzieci w Kongo

Niemieckie koncerny motoryzacyjne, takie jak Daimler i Volkswagen, korzystają z pracy dzieci w Demokratycznej Republice Konga. Siedmiolatki wydobywają tam w kopalniach kobalt, potrzebny do produkcji m.in. energooszczędnych akumulatorów do samochodów elektrycznych.

13 listopada 2017

Pierwsza rozprawa przeciwko Volkswagenowi za nami

W Sądzie Okręgowym w Warszawie miała miejsce pierwsza rozprawa w pozwie zbiorowym przeciwko Volkswagen AG. Na rozprawie sąd wysłuchał stanowiska stron w sprawie dopuszczalności rozpoznawania sprawy w sądzie oraz możliwości jej przeprowadzenia w trybie pozwu zbiorowego. Wynik tej części postępowania poznamy 27 listopada o godzinie 10:00.

W ocenie mecenasów reprezentujących nasze Stowarzyszenie, pozew został dobrze przygotowany i sąd powinien przyjąć go do rozpatrzenia. W wielu podobnych przypadkach na świecie sądy stawały po stronie oszukanych klientów, wychodząc z założenia, że istotne są przede wszystkim uprawnienia klientów.

13 listopada 2017

Ponad 15 tysięcy właścicieli volkswagenów chce od koncernu zwrotu pieniędzy

Do sądu krajowego w Brunszwiku w Dolnej Saksonii trafił kolejny zbiorowy pozew właścicieli samochodów z silnikami Diesla, wyprodukowanych przez koncern Volkswagen. Łącznie 15 374 osób chce, aby koncern wypłacił im pełną cenę sprzedażnej samochodów w zamian za ich zwrot.

12 listopada 2017

Sąd Okręgowy we Frankfurcie potwierdza – klient Seata został oszukany i otrzyma odszkodowanie! Przełomowy wyrok

Kolejny duży sukces klientów w walce z oszukańczym koncernem. Pozytywny wyrok zapadł tym razem w Niemczech. Jest to pierwszy wyrok bezpośrednio przeciwko Seatowi, marce koncernu Volkswagen.

7 listopada 2017

Dieselgate: Korekta programu w dieslach Audi

Audi ogłosiła kolejną akcję przywoławczą tym razem dla 4997 Audi A8, aby wprowadzić korektę w oprogramowaniu systemu kontroli emisji spalin po stwierdzeniu, że emitują za dużo tlenków azotu.

31 października 2017

Pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi w Słowenii

Stowarzyszenie Konsumentów w Słowenii ogłosiło, że składa pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi. Do pozwu przyłączyło się ponad 2000 osób.

26 października 2017

Kolejne interpelacje posłów w sprawie dieselgate

Posłowie Elżbieta Stępień i Paweł Kobyliński wystosowali interpelacje, związaną z aferą dieselgate. Piszą w niej między innymi o tym, że dieselgate trwa już ponad dwa lata i pytają o efekty działań rządu.

13 października 2017

13.11.2017 – pierwszy termin pozwu zbiorowego!

Na 13 listopada 2017 Sąd Okręgowy w Warszawie wyznaczył pierwszy termin pozwu zbiorowego w sprawie dieselgate w Polsce!

Przypomnijmy, że Grupa Volkswagen wyprodukowała samochody, które nie spełniały norm emisji spalin i zawierały oprogramowanie fałszujące wyniki. Kilka tysięcy poszkodowanych zgłosiło się do naszego Stowarzyszenia, a łączna wartość roszczeń wynosi na chwilę obecną ok. 110 mln zł!

13 października 2017

Porsche domaga się 200 mln euro od Audi za dieselgate

Porsche domaga się rekompensaty od Audi za koszty, które firma poniosła na modernizację swoich pojazdów wyposażonych w silnik 3.0 TDI, doradztwo prawne oraz dodatkową obsługę klienta.

9 października 2017

Szef działu rozwoju Porsche aresztowany jako podejrzany o zlecenie instalacji urządzeń oszukujących

Były szef działu rozwoju Porsche, Wolfgang Hatz został aresztowany. Według wewnętrznej dokumentacji, Hatz zlecił wykorzystanie nielegalnego oprogramowania, które wykrywało czy samochód znajduje się w fazie testów, a następnie dostosowywało poziom emisji spalin.

6 października 2017

Koszty Dieselgate wzrosły do 25 mld euro

Afera Dieselgate jest coraz bardziej kosztowna dla Volkswagena. Suma, którą niemiecki koncern musi zapłacić za swoje oszustwo, wzrośnie do 25 mld euro.

5 października 2017

Dealerzy mają dość arogancji grupy Volkswagen i idą do sądu

Dealerzy mają dość ignorowania sprawy dieselgate przez VW i składają wnioski do sądów o odszkodowania za straty w wyniku zmniejszonej sprzedaży. Suma roszczeń może przekraczać 100 milionów euro. Na razie pozew składają dealerzy w krajach niemieckojęzycznych, ale nie jest wykluczone, że dołączą do nich koleje kraje.

2 października 2017

Wiceminister odpowiedzialny za nadzór nad dieselgate podał się do dymisji

Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury, podał się do dymisji. Był odpowiedzialny między innymi za nadzór nad Transportowym Dozorem Technicznym. Stowarzyszenie StopVW wielokrotnie informowało ministra Szmita o nieprawidłowościach związanych z aferą dieselgate.

29 września 2017

Ofiary Dieselgate – rocznie nawet 5 tys. przypadków śmiertelnych w Europie

Organizacje z Norwegii i Austrii szacują, że zanieczyszczenie, które produkowały samochody związane ze skandalem Dieselgate, mogły być przyczyną nawet 5 tys. przedwczesnych zgonów w Europie.

19 września 2017

Cztery grupy konsumenckie razem przeciwko VW

Organizacje zajmujące się ochroną konsumentów z czterech krajów europejskich (Litwa, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria) łączą siły. Wspólnie zamierzają domagać się odszkodowania dla właścicieli pojazdów Grupy Volkswagen, w których zainstalowano oprogramowanie z kodem oszukującym testy emisji spalin.

18 września 2017

Dieselgate zbyt kosztowne – VW chce sprzedać część aktywów

Volkswagen rozważa sprzedaż swoich aktywów, które przyczyniają się do 20 proc. rocznego przychodu firmy. Decyzja ma być częścią restrukturyzacji koncernu związanej z pochłaniającą koszty aferą spalinową.

12 września 2017

Składamy pozew zbiorowy przeciwko kolejnej marce

Stowarzyszenie StopVW.pl złożyło w Sądzie Okręgowym w Warszawie pozew zbiorowy przeciwko Skodzie. To już drugi pozew w aferze Dieselgate.

8 września 2017

Urzędu ochrony konkurencji i Komisja Europejska wzywają Volkswagena do napraw samochodów

Unijne urzędy ochrony konsumentów oraz Komisja Europejska przesłały w czwartek wspólne pismo do prezesa Volkswagena, wzywając niemiecki koncern do szybkiej naprawy wszystkich samochodów w związku ze skandalem emisyjnym.

1 września 2017

Surowsze reguły badania spalin w Unii Europejskiej

Od piątku 1 września wchodzą w życie w Unii nowe przepisy testowania samochodów na emisję spalin w warunkach drogowych. To konsekwencja Dieselgate w Volkswagenie.

30 sierpnia 2017

Ściśle tajne laboratorium testowe Volkswagena

Volkswagen posiadał sekretne laboratorium, w którym odbywały się testy oprogramowania służącego do manipulowania testami emisji spalin. Znajdowało się ono w siedzibie głównej koncernu.

29 sierpnia 2017

VINgate - kolejna afera z grupą VW w roli głównej

pracownicy niemieckiej prokuratury badający aferę Dieselgate natknęli się na niezwykle ciekawe dokumenty. Okazuje się, że Audi eksportowało na Wschód auta o… tym samym numerze VIN! Na razie nikt nie wie, dlaczego Volkswagen dopuścił się takiego czynu.

23 sierpnia 2017

Trzy lata więzienia dla inżyniera Volkswagena współodpowiedzialnego za dieselgate

Prokuratura federalna w USA opowiedziała się za karą trzech lat pozbawienia wolności dla Jamesa Lianga. Inżynier Volkswagena jest skarżony o udział w Dieselgate oraz tuszowanie skandalu.

22 sierpnia 2017

Porsche Cayenne zakazane także w Szwajcarii

W zeszłym miesiącu niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt wydał zakaz rejestracji nowych Porsche Cayenne z wysokoprężnym silnikiem 3.0V6 TDI konstrukcji Audi. Teraz podobne rozporządzenie wprowadziły w życie władze Szwajcarii.

21 sierpnia 2017

Urząd nadzoru nad Volkswagenem?

Partia CDU w Niemczech domaga się stworzenia dodatkowego urzędu, który będzie sprawował nadzór nad Volkswagenem. Czołowe postacie niemieckiej Unii Chrześcijańsko-Demokratycznej (CDU) oraz Wolnej Partii Demokratycznej (FDP) domagają się ostrzejszego nadzoru nad Volkswagenem. Jest to następstwo skandalu z udziałem producenta samochodów i premiera Dolnej Saksonii.

11 sierpnia 2017

Oliver Schmidt, były dyrektor Volkswagena, przyznał się do winy

Schmidt stanął w piątek przed sądem okręgowym w Detroit w USA. Przyznał się do udziału i realizacji spisku, który celowo wprowadził w błąd klientów, organy regulacyjne i naruszył przepisy dotyczące ochrony jakości powietrza. Grozi mu bardzo surowa kara, bowiem amerykańskie przepisy są bezwzględne w takich przypadkach. Ostateczny wyrok zostanie wydany 6 grudnia.

8 sierpnia 2017

Martin Winterkorn kazał ukrywać oszustwo

Dokumenty ze śledztwa FBI przeciwko Volkswagenowi, które ujawniono w Nimeczech, zawierają szokujące informacje. Między innymi to, że prezes Volkswagena, Martin Winterkorn, miał nakazać ukrywanie oszustwa. Chodzi o nielegalne oprogramowanie w samochodach Audi, Skoda, Seat i Volkswagen, zamontowane w 11 milionach pojazdów tych firm.

4 sierpnia 2017

400 000 000 EUR (sic!) kredytu VW przeznaczył na oszustwa

400 mln euro kredytu udzielonego Volkswagenowi przez Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) mogło zostać wykorzystane do zaprojektowania urządzenia manipulującego pomiarem toksyczności spalin w samochodach – mówi szef banku Werner Hoyer. Jak dodaje, VW wprowadził też bank w błąd w sprawie urządzenia.

28 lipca 2017

Zakaz dopuszczania do ruchu Porsche Cayenne

Niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt wydał zakaz dopuszczania do ruchu samochodów marki Porsche Cayenne. 22 tys. pojazdów zostało wezwanych do serwisu w związku z zarzutem nielegalnego manipulowania emisją spalin.

10 lipca 2017

Pierwsze aresztowanie w Audi w Niemczech

Prokuratura w Monachium aresztowała pracownika Audi w związku z podejrzeniem o oszustwo i kłamliwą reklamę w ramach Dieselgate. To pierwsze zatrzymanie w Niemczech.

3 lipca 2017

2 miliony Audi objętych aferą dieselgate

Ponad 2 miliony samochodów Audi zostało wyposażonych w nielegalne oprogramowanie, które fałszuje wyniki emisji spalin. Potwierdził to w rzecznik prasowy Audi w Ingolstadt w Niemczech. Ponad 72% tych samochodów zarejestrowanych jest w Europie, z czego około pół miliona w samych Niemczech.

26 czerwca 2017

Szefowie VW poszukiwani przez Interpol

Jeden z byłych menadżerów Volkswagena jest już w areszcie w USA. Kolejnych pięciu poszukiwanych jest przez Interpol.Listami gończymi ścigani są między innymi dwaj zaufani współpracownicy byłego szefa zarządu VW Martina Winterkorna. Amerykańskie władze chcą aresztować byłych decydentów koncernu za oszustwa i złamanie amerykańskich norm ochrony środowiska.

16 czerwca 2017

VW stwierdził, że nie wypłaci odszkodowań w Europie

Volkswagen zadeklarował, że nie zamierza wypłacać żadnych odszkodowań oszukanym klientom w Europie. Pod naciskiem Unii Europejskiej, proponuje jedynie przedłużenie gwarancji o 2 lata na samochody z oszukanymi silnikami.

12 czerwca 2017

Porsche także oszukuje

Porsche jest kolejną po Audi marką należącą do Volkswagena, która została oskarżona o oszustwo dotyczące emisji spalin. Oskarżenie pochodzi bezpośrednio od KBA, która sprawdza czy Porsche wykorzystywało urządzenie oszukujące w celu manipulacji emisją spalin. Organ jest przekonany, że urządzenie zamontowane przez producenta wykrywa cykl testowy, a po jego wykryciu pojazd emituje mniej tlenków azotu.

2 czerwca 2017

Luksusowe Audi również oszukane

Kolejne oszustwo Volkswagena zostało ujawnione. Tym razem oprogramowanie służące do manipulacji wynikami testów emisji, wykryto w luksusowych modelach Audi A7 i A8 z silnikami dieslowskimi V6 i V8.

29 maja 2017

Dieslowski szwindel zabija 38 tys. ludzi rocznie

Do takich wniosków doszli naukowcy z USA i Unii Europejskie, którzy szacują, że w 2015 r. aż ponad 107 tys. osób zmarło przedwcześnie z powodu tlenków azotu ulatujących z rur wydechowych samochodów napędzanych silnikami dieslowskimi. W tej liczbie jest 38 tys. osób, które umarły, ponieważ firmy produkujące auta oszukiwały klientów.

23 maja 2017

Śledztwo wobec szefów Porsche

Prokuratura w Stuttgarcie ogłosiła oficjalne śledztwo wobec szefów Porsche SE, Matthiasa Müllera i Hansa Dietera Pötscha w związku z podejrzeniem o manipulowanie rynkiem.

17 maja 2017

Volkswagen nie opublikuje wyników śledztwa w sprawie Dieselgate

Koncern nie chce publikować wyników wewnętrznego śledztwa w sprawie manipulacji przy testach emisji spalin. Tłumaczy, że narazi się w ten sposób na „ryzyko prawne”.

8 maja 2017

Powstała książka o Dieselgate

Jack Ewing napisał książkę „Faster, Higher, Farther – The Volkswagen Scandal”. Poświęcona jest w całości Dieselgate, czyli największej aferze w historii amerykańskiej motoryzacji, wywołanej przez oszustwa i manipulacje Volkswagena.

25 kwietnia 2017

Kurator dla Volkswagena

Sąd federalny w Detroit ogłosił wyrok w sprawie Volkswagena. Producent zapłaci 2,8 mld dolarów kary i otrzyma niezależny nadzór na okres trzech lat. Powołany kurator będzie czuwał nad przestrzeganiem prawa przez niemiecki koncern.

19 kwietnia 2017

Największy w Polsce pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi. Już ponad 100 milionów zł roszczeń

Volkswagen w Polsce ma poważne problemy. Wartość roszczeń osób, które zgłosiły się do Stowarzyszenia STOPVW przekroczyła już 100 milionów złotych.

16 marca 2017

Prokuratura i policja weszła do biur Audi

Czynności służb związane są z wywołaną przez Volkswagena aferą Dieselgate. Śledczy szukają dokumentów, które potwierdzą podejrzenia, że Audi – podobnie jak VW – oszukiwało klientów nie tylko w USA, ale również w Europie, montując oprogramowanie do fałszowania wyników testów emisji spalin.

13 marca 2017

Volkswagen przyznał się do oszustwa w USA

Przedstawiciel grupy Volkswagen AG przyznał w Sądzie Rejonowym w Detroit, że koncern jest winny we wszystkich trzech postawionych mu zarzutach: zmowy w celu popełnienia oszustwa, utrudniania pracy wymiarowi sprawiedliwości oraz sprzedaży towarów niezgodnych z ich specyfikacją na terenie USA.

3 marca 2017

STOPVW interweniuje w Parlamencie Europejskim

Przedstawiciele STOPVW udali się do Brukseli, gdzie spotkali się z europarlamentarzystami. Delegacji przewodniczył wiceprezes stowarzyszenia STOPVW, Konrad Kacprzak.

27 lutego 2017

STOPVW składa petycję w sprawie odszkodowania za Dieselgate dla Częstochowy

Do częstochowskiego urzędu miasta wpłynęła nasza petycja, która namawia samorząd do rozważenia wytoczenia procesu odszkodowawczego za nadmierną emisję toksycznych spalin przez samochody grupy Volkswagen.

15 lutego 2017

Definitywny koniec małych diesli Volkswagena

Frank Welsch, dyrektor działu badawczo-rozwojowego VW stwierdził, że konstruowanie nowego silnika diesla nie ma sensu, więc wszelkie prace nad nim zostały wstrzymane. Oficjalnie koncern mówi, że zamiast małych diesli będzie teraz produkował silniki hybrydowe w oparciu o istniejące już wersje benzynowe. Pojawiają się jednak głosy, że Volkswagen zdał sobie sprawę, że nie dysponuje odpowiednią technologią aby zapewnić zgodność spalin emitowanych przez silniki diesla z najnowszymi normami EURO i to jest prawdziwy powód porzucenia pracy nad małym dieslem.

2 lutego 2017

Unia Europejska oskarża państwa członkowskie

Unia Europejska oskarżyła kraje członkowskie o niewystarczające egzekwowanie praw dotyczących emisji spalin. Ogłoszono także nowe wytyczne, określające na co zwrócić uwagę kontrolując producentów samochodów.

1 lutego 2017

Bosch wypłaci ponad 300 mln dolarów właścicielom VW

Firma Bosch zgodziła się wypłacić rekompensatę właścicielom samochodów marki Volkswagen, którzy zostali dotknięci skandalem. Wysokość odszkodowania wynosi 327,5 mln dolarów. Bosch jest odpowiedzialny za elementy oprogramowania, które przyczyniły się do fałszowania wyników pomiarów emisji spalin w pojazdach niemieckiego koncernu.

19 stycznia 2017

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Volkswagen Group Polska

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Volkswagen Group Polska. Dotyczy ono manipulowania wskaźnikami emisji spalin w samochodach koncernu. Postępowanie zostało wszczęte w związku z faktem, że koncern Volkswagen stosował w samochodach VW, Audi, Seat i Skoda produkowanych po 2008 r oprogramowanie, które w warunkach testowych pozwalało zaniżać wartość emisji tlenków azotu. Sprawa dotknęła dużej liczby użytkowników samochodów – zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców w Polsce i w całej Unii Europejskiej. Działania koncernu mogą wiązać się m.in. z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów, przestrzeganiem norm środowiskowych oraz technicznych.

9 stycznia 2017

Wysyłamy list do Prezydentów Miast i Związku Miast Polskich

Nasze Stowarzyszenie wysłało list do Prezydentów 32 największych Polskich miast oraz do Związku Miast Polskich. Informujemy w nim, że pogarszająca się jakość powietrza to wynik obecności w m.in. tlenków azotu, śmiertelnie niebezpiecznego gazu, który emitowany jest przez silniki diesla EA189.

9 stycznia 2017

Agenci FBI aresztowali dyrektora Volkswagena

Federalne Biuro Śledcze (FBI) zaaresztowało Olivera Schmidta, dyrektora ds. ładu korporacyjnego (regulatory compliance) w firmie Volkswagen w Stanach Zjednoczonych w latach 2014 – marzec 2015. Aresztowania dokonano pod zarzutem udziału w oszustwach dieselgate w Stanach Zjednoczonych.

3 stycznia 2017

Walonia pozywa Volkswagena za dieselgate

Władze Walonii jako pierwsze w Europie pozwały na drodze cywilnej Volkswagena za oszustwa związane z emisją szkodliwych substancji. Minister Środowiska Walonii wydał oświadczenie w którym stwierdza, że próby negocjacji z niemieckim koncernem w sprawie zapłaty m.in. za szkody wyrządzone środowisku nie powiodły się, a sam Volkswagen nie chce zrekompensować Europejczykom poniesionych strat.

20 grudnia 2016

Volkswagen zapłaci 2 miliardy dolarów odszkodowań Kanadzie

Volkswagen wypłaci ponad 2 miliardów dolarów kanadyjskich (CAD) odszkodowania 105 tysiącom właścicieli samochodów z wadliwymi silnikami diesla. Chodzi o samochody niespełniające norm emisji m.in. tlenków azotu, w których Volkswagen zamontował nielegalne oprogramowanie, oszukujące testy spalin.

9 grudnia 2016

Niemieckie Ministerstwo Transportu wszczęło śledztwo przeciwko Porsche

Niemieckie Ministerstwo Transportu sprawdzi czy w autach Porsche – tak jak to miało miejsce w Volkswagenach – montowano oprogramowanie które zmniejszało poziom emisji toksycznych substancji, gdy komputer wykrywał że auto znajduje się w cyklu pomiarowym.

7 grudnia 2016

Sąd sprawnie działa w sprawie pozwu zbiorowego naszego Stowarzyszenia

Z informacji, które docierają do Stowarzyszenia wynika, że prace nad rozpoznaniem pozwu i wyznaczeniem terminu do przystąpienia dla pozostałych poszkodowanych ruszyły pełną parą. Po analizie złożonych przez nas dokumentów, sąd przystąpił do dodatkowych czynności. Między innymi wyznaczono tłumacza, który zajmuje się tłumaczeniem części dokumentów sporządzonych w języku niemieckim.

28 listopada 2016

Oszukane diesle Volkswagena nie mają homologacji - wyrok sądu

Według niemieckiego sędziego, samochody Volkswagena z oszukanym oprogramowaniem nie mają homologacji, a sam fakt instalacji takiego oprogramowania jest nielegalny. „Sąd stwierdza, że homologacja zgodnie z prawem jest nieważna i że twierdzenie VW iż program wyłączający jest zgodny z prawem i wyłączenie stosuje się legalnie, jest w sposób oczywisty błędne. Jest to nielegalny program wyłączający emisje”
Dzięki temu wyrokowi pozwany dealer, który sprzedał Volkswagena Golfa z oszukanym oprogramowaniem, będzie musiał przyjąć jego zwrot od powoda.

22 listopada 2016

30 tysięcy osób zatrudnionych w VW zostanie bez pracy

Volkswagen oświadczył, że w ciągu pięciu najbliższych lat zwolni 30 tysięcy(sic!) osób zatrudnionych w koncernie. Większość z nich – 23 tysiące – to pracownicy niemieckich fabryk VW, jednak nie wiadomo skąd koncern zwolni pozostałe 7 tysięcy osób.

15 listopada 2016

Śledztwo w sprawie niszczenia przez VW dokumentów o dieselgate

Federalna Komisja Handlu (FTC) chce przesłuchać pracowników Volkswagena aby ustalić czy i jakie dokumenty zostały zniszczone. O niszczenie dokumentów i zacieranie śladów afery, oskarża VW również były pracownik. Daniel Donovan, twierdzi że zwolniono go w grudniu 2015, gdyż odmówił udziału w działaniach mających usunąć dowody i utrudniać pracę federalnego wymiaru sprawiedliwości. Ponadto ustalono, że co najmniej 8 pracownikowi w dziale inżynieryjnym VW zatarło albo usunęło w sierpniu 2015 obciążające dane, niestety odzyskano tylko część z tych danych.

10 listopada 2016

„Marka VW nie ma przyszłości” - szef marki Volkswagen

Herbert Diess, szef marki Volkswagen, w trakcie negocjacji ze związkami zawodowymi w sprawie oszczędności i cięć jakich musi dokonać koncern, Diess powiedział, że jego zdaniem w obecnym stadium marka VW nie ma przyszłości. W rozmowie z dziennikarzami Redaktionsnetzwerk Deutschland stwierdził nawet, że bez zaplecza koncernu i innych marek, sam VW byłby obecnie „w beznadziejnej sytuacji”.

7 listopada 2016

W Audi znaleziono nowy typ oprogramowania do oszukiwania testów

W samochodach Audi na terenie USA odkryto nowy typ oprogramowania manipulującego wynikami testów emisji spalin, tym razem dwutlenkiem węgla. Znaleziono zupełnie nowy sterownik, a nie rozwiązanie stosowane dotychczas do oszukiwania testów.

28 października 2016

Sad w Hiszpanii nakazuję wypłatę 5000 EUR oszukanemu klientowi vW

Hiszpański sąd nakazał Volkswagenowi zapłacić 5006 EUR tytułem odszkodowania dla jednego z klientów oszukanych w aferze dieselgate. To pierwszy wyrok w tej sprawie.

17 października 2016

Wielka Brytania domaga się odszkodowań dla oszukanych obywateli i rozważa pozwanie VW

Rząd Wielkiej Brytanii wydał oświadczenie w którym stwierdził, że sposób w jaki Volkswagen traktuje oszukanych w skandalu dieselgate brytyjczyków jest nie do zaakceptowania. Zdaniem Brytyjskiego rządu, poszkodowanym klientom należą się odszkodowania nie tylko za utratę wartości pojazdów, ale także za wszelkie inne niedogodności spowodowane oszustwami koncernu.

5 października 2016

Komisja Europejska przyjęła naszą petycję

W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy informację z Komisji Europejskiej, dotyczącą złożonej przez nas petycji, w sprawie naruszenia praw klientów, którzy zakupili samochody Audi, Skody, SEATa i Volkswagena z wadliwymi silnikami.

Informacje, które zawarliśmy w naszej petycji, zostały przekazane do Komisji Śledczej ds. Pomiarów emisji w sektorze motoryzacyjnym, w zakres uprawnień której wchodzą kwestie przez nas poruszane.

3 października 2016

1.2 mld USD odszkodowania dla dealerów Volkswagena

To oburzające, klienci w Europie nie mogą liczyć na żadne zadośćuczynienie a tymczasem w USA Volkswagen wypłaci 1,2 miliarda(sic!) dolarów odszkodowania…. swoim dealerom.

29 września 2016

Złożyliśmy pierwszy w Polsce pozewzbiorowy przeciwko Volkswagenowi

Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych Przez Spółki Grupy Volkswagen AG złożyło W Sądzie Okręgowym w Warszawie pierwszy w Polsce pozew zbiorowy przeciwko firmie Volkswagen AG.  Niemiecki producent wprowadził na polski rynek ponad 140 tysięcy wadliwych samochodów z oszukańczym oprogramowaniem. Auta te nawet 40-krotnie przekraczają normy w zakresie emisji tlenków azotu.

26 sieprnia 2016

Kanada wszczęła śledztwo w związku z dieselgate

Canada’s Competition Bureau, niezależna rządowa agencja nadzorująca prawa konsumentów i praktyki biznesowe, wszczęła federalne śledztwo przeciwko Volkswagenowi.

19 sierpnia 2016

Niemiecki koncern BOSCH pomagał Volkswagenowi przy dieselgate

Dotarto do dokumentów z których wynika, że BOSCH odegrał kluczową rolę w opracowaniu i rozwoju technologii umożliwiającej fałszowanie wyników emisji spalin. Wynika z nich, że BOSCH „brał aktywny udział w ogromnym i trwającym dekadę spisku razem z VW”.

12 lipca 2016

Zakaz sprzedaży i rejestracji VW w Korei Południowej

Z powodu znalezienia dowodów na masowe oszustwo, związane z wprowadzaniem do obrotu samochodów z silnikami diesla oraz benzynowymi, które nie spełniają norm obowiązujących w Korei, wprowadzono zakaz sprzedaży i rejestracji blisko połowy aut VW.

6 czerwca 2016

Konferencja prasowa Stowarzyszenia i zapowiedź złożenia zbiorowego pozwu

Zorganizowaliśmy konferencję prasową na którą stawili się licznie przedstawiciele mediów, żywo zainteresowani problemem dieselgate. Zapowiedzieliśmy również, że wkrótce złożymy pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi.

23 maja 2016

Meeting po siedzibą PiS i złożenie listu w sprawie dieselgate do Jarosława Kaczyńskiego

Nasze Stowarzyszenie zorganizowało meeting po siedzibą PiS aby zwrócić uwagę władz na problem dieselgate. Złożyliśmy także list do Prezesa Jarosława Kaczyńskiego w tej sprawie.

12 maja 2016

Rekordowa strata koncernu Volkwagen spowodowana dieselgate

Volkswagen zamknął 2015 rok ze stratą na poziomie 4.1 mld EURO. To niechlubny rekord i pierwsza strata wykazana przez koncern VW od 22 lat. Taki stan rzeczy spowodowany jest przez oszustwa i manipulacje związane z emisją toksycznych substancji.

23 kwietnia 2016

VW musi odkupić 500 tys. samochodów w USA

Volkswagen przyparty do muru przez władze USA zaoferował, że odkupi 500 000 samochodów z „oszukanym” oprogramowaniem i wypłaci odszkodowanie w wysokości 5000 USD każdemu poszkodowanemu w Stanach Zjednoczonych.

29 marca 2016

Federalna Komisja Handlu USA (FTC) wniosła pozew przeciw VW

Pozew dotyczy podawania wprowadzających konsumentów w błąd wyników badań emisji spalin w silnikach diesla.

14 marca 2016

278 inwestorów instytucjonalnych przeciwko VW

Akcjonariusze instytucjonalni z kilkunastu krajów wystąpili wspólnie przeciwko Volkswagenowi. Nie czekając na porozumienie się VW z władzami amerykańskimi wytoczyli koncernowi proces w Niemczech. Domagają się 3,3 mld Euro odszkodowania za straty związane z dieselgate.

14 marca 2016

Złożyliśmy pierwszy w Polsce pozew w sprawie afery spalinowej

Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych przez Spółki Grupy Volkswagen AG złożyło pierwszy w Polsce pozew w imieniu indywidualnego poszkodowanego w sprawie dieselgate.

10 marca 2016

Zmiana prezesa Volkswagen USA

Michael Horn, przedstawiciel Grupy VW w USA, który od momentu ujawnienia afery był na pierwszym froncie przesłuchań, odszedł ze stanowiska. Nowym prezesem został Hinrich Woebcken.

8 marca 2016

Wzrost liczby podejrzanych ws. dieselgate

Prowadzone przez prokuraturę w Brunszwiku śledztwo w sprawie afery Volkswagena zostało rozszerzone z dotychczasowych sześciu na siedemnaście osób!

2 marca 2016

Rozpoczął się pierwszy cywilny proces w Niemczech

Rozpoczął się pierwszy w Niemczech proces cywilny przeciwko dealerowi Volkswagena. Został on wniesiony przez profesora jednego z uniwersytetów, który domaga się rekompensaty za zakup „oszukanego” Tiguana w wysokości 38 tys. euro.

18 lutego 2016

Złożono wniosek o zabezpieczenie roszczeń pieniężnych polskich poszkodowanych

Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych przez Spółki Grupy Volkswagen AG działając w interesie społecznym tysięcy osób, których prawa majątkowe zostały naruszone w skutek tzw. afery Volkswagena, 18 lutego 2016 r. skierowało do Sądu Okręgowego w Poznaniu wniosek o zabezpieczenie roszczeń pieniężnych polskich poszkodowanych.

4 lutego 2016

Koncern ogłosił początek akcji serwisowej w Europie

Firma ogłosiła, że rozpoczyna akcję serwisową związaną z „naprawą samochodów po aferze spalinowej” w Europie. Ma ona potrwać do końca roku 2016.

3 lutego 2016

VW przedstawił plan naprawy 80 tys. aut 3.0 TDI w Kalifornii

Volkswagen przedstawił Kalifornijskiemu Urzędowi Czystości Powietrza CARB i Agencji Ochrony Środowiska EPA plan naprawy 80 tys. samochodów z sześciocylindowymi silnikami diesla.

25 stycznia 2016

Volkswagen oświadczył, że nie potraktuje Europejczyków tak jak Amerykanów

Koncern oświadczył, że nie ma podstaw do powtórzenia w Europie planu wypłaty odszkodowań dla amerykańskich posiadaczy aut z dieslami – tym samym odrzucił postulat komisarz ds. przemysłu.

4 stycznia 2016

USA wniosły pozew przeciwko Volkswagenowi

Ministerstwo Sprawiedliwości USA wniosło pozew na kwotę 46 miliardów USD (czyli ok. 180 miliardów złotych!) przeciwko Volkswagenowi w związku z oszustwami i manipulacjami jakich dopuścił się koncern.

17 grudnia 2015

Parlament Europejski powołał komisję śledczą w sprawie oszustw VW

Komisja śledcza zajmie się naruszeniami i niewłaściwym stosowaniem prawa UE, co miało umożliwić koncernowi Volkswagen m.in. manipulacje przy pomiarach toksyczności spalin.

9 grudnia 2015

Pytamy ubezpieczycieli czy afera VW wpłynie na wypłatę odszkodowań

Ubezpieczyciele uzależniają wypłatę odszkodowania od wielu czynników, samochód musi mieć między innymi aktualne badanie techniczne oraz homologację. W naszym piśmie pytamy czy oszustwo jakiego dopuścił się koncern VW może wpłynąć na odmowę wypłaty odszkodowania.

25 listopada 2015

Wysyłamy pismo do Europejskiej Agencji Środowiska

W naszym piśmie stoimy na stanowisku, że Europejska Agencja Środowiska powinna wyjaśnić przyczyny dla których winni łamania norm emisyjnych wbrew oczywistemu interesowi obywateli państw członkowskich nie zostali dotychczas (pomimo upływu dwóch miesięcy od ujawnienia tzw. afery spalinowej) pociągnięci do odpowiedzialności.

23 listopada 2015

Wysyłamy pytania do 120 dealerów grupy Volkswagen

Wysłaliśmy wniosek do 120 dealerów Volkswagen Group Polska z pytaniami dotyczącymi oszustwa i sposobów zadośćuczynienia poszkodowanym klientom.

19 listopada 2015

Pytamy Volkswagen Group Polska jak zamierza naprawić wyrządzone szkody?

Złożyliśmy wniosek do Volkswagen Group Polska z pytaniami dotyczącymi oszustwa i sposobów zadośćuczynienia poszkodowanym klientom.

13 listopada 2015

Składamy pismo do Przewodniczącego Komisji Przemysłu Parlamentu Europejskiego

Złożyliśmy pismo do Przewodniczącego Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii Parlementu Europejskiego Pana Jerzego Buzka. Domagamy się reakcji i działań Europejskiej Agencji Środowiska w sprawie oszukanych silników Volkswagena.

12 listopada 2015

Składamy zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełniania przestępstwa

Złożyliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ściganego z urzędu przez Volkswagena. Nasze zawiadomienia zostały złożone w Prokuraturze Rejonowej Warszawa-Śródmieście, Prokuraturze Rejonowej Poznań-Nowe Miasto oraz w Prokuraturze Rejonowej w Lubinie.

12 listopada 2015

Volkswagen w Brazyli, zapłaci 13 mln. dolarów kary

Brazylijska agencja ochrony środowiska zapowiedziała, że nałoży na Volkswagena 13 mln dol. kary za fałszowanie testów emisji spalin.

9 listopada 2015

Obietnica 1000 USD w USA

Volkswagen obiecuje, że każdy Amerykanin, który kupił pojazd wyposażony w manipulujące oprogramowanie otrzyma 1000 USD.

4 listopada 2015

Kontrola we wszystkich samochodach grupy

Rząd Niemiec zapowiada kontrolę emisji spalin i zużycia paliwa we wszystkich samochodach marek Volkswagen, Skoda, Audi i SEAT.

3 listopada 2015

Nieprawidłowości również w silnikach benzynowych

Volkswagen AG ujawnia, że emisja dwutlenku węgla w ok. 800 tys. samochodów (ok. 100 tys. z silnikami benzynowymi) jest wyższa niż wskazywano podczas homologacji poszczególnych serii aut. Wychodzi na jaw, że nieprawidłowości dotyczą także samochodów z silnikiem benzynowym!

2 listopada 2015

Diesle 3.0 również naruszają ustawę

Agencja Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych (EPA) publikuje drugą notę dotyczącą naruszenia ustawy o czystym powietrzu, dotyczącą samochodów z silnikiem diesla o pojemności 3.0 litra.

14 października 2015

UOKiK wszczyna postępowanie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczyna postępowanie wyjaśniające w sprawie Volkswagen Group Polska.

9 października 2015

Powstaje Stowarzyszenie

Zebranie założycielskie Stowarzyszenia Osób Poszkodowanych przez Spółki Grupy Volkswagen AG.

25 września 2015

Nowy prezes Volkswagen AG

Rada Nadzorcza koncernu powołuje na stanowisko Prezesa Matthiasa Mullera, dotychczasowego prezesa Porsche AG.

23 września 2015

Dymisja prezesa Volkswagen AG

Prezes Volkswagen AG Martin Winterkorn podaje się do dymisji.

23 września 2015

Volkswagen przyznaje, że problem dotyczy ok. 11 milionów aut!

Volkswagen informuje, że oprogramowanie fałszujące poziom emisji spalin zostało zainstalowane w ok. 11 milionach aut wyposażonych w silniki diesla typu EA 189 (także w samochodach marki Audi, Skoda, SEAT).

21 września 2015

Wstrzymanie sprzedaży w USA

Koncern informuje o wstrzymaniu w USA sprzedaży nowych i używanych samochodów Volkswagen oraz Audi z czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi.

20 września 2015

Giełdy reagują na ujawnienie afery

Reakcja rynków giełdowych na ujawnienie afery – akcje spółki Volkswagen wchodzące w skład indeksu DAX straciły na wartości 20%.

18 września 2015

Ujawnienie „afery Volkswagena” („afery spalinowej”, „Dieselgate”)

Agencja Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych (EPA) wydaje zawiadomienie o naruszeniu ustawy o czystym powietrzu (Clean Air Act) przez spółki grupy Volkswagen – samochody sprzedane pod markami Volkswagen, SEAT, Audi i Skoda wyposażone w silnik o zapłonie samoczynnym (silnik wysokoprężny, silnik diesla) emitują do atmosfery tlenki azotu (NOx) w ilości wielokrotnie przekraczającej dopuszczalne limity.

LATA 2008-2015

Grupa Volkswagen AG produkuje samochody emitujące do atmosfery szkodzące substancje w ilości wielokrotnie przekraczającej dopuszczalne limity.