Kalendarium afery

28 lipca 2017

Zakaz dopuszczania do ruchu Porsche Cayenne

Niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt wydał zakaz dopuszczania do ruchu samochodów marki Porsche Cayenne. 22 tys. pojazdów zostało wezwanych do serwisu w związku z zarzutem nielegalnego manipulowania emisją spalin.

10 lipca 2017

Pierwsze aresztowanie w Audi w Niemczech

Prokuratura w Monachium aresztowała pracownika Audi w związku z podejrzeniem o oszustwo i kłamliwą reklamę w ramach Dieselgate. To pierwsze zatrzymanie w Niemczech.

3 lipca 2017

2 miliony Audi objętych aferą dieselgate

Ponad 2 miliony samochodów Audi zostało wyposażonych w nielegalne oprogramowanie, które fałszuje wyniki emisji spalin. Potwierdził to w rzecznik prasowy Audi w Ingolstadt w Niemczech. Ponad 72% tych samochodów zarejestrowanych jest w Europie, z czego około pół miliona w samych Niemczech.

26 czerwca 2017

Szefowie VW poszukiwani przez Interpol

Jeden z byłych menadżerów Volkswagena jest już w areszcie w USA. Kolejnych pięciu poszukiwanych jest przez Interpol.Listami gończymi ścigani są między innymi dwaj zaufani współpracownicy byłego szefa zarządu VW Martina Winterkorna. Amerykańskie władze chcą aresztować byłych decydentów koncernu za oszustwa i złamanie amerykańskich norm ochrony środowiska.

16 czerwca 2017

VW stwierdził, że nie wypłaci odszkodowań w Europie

Volkswagen zadeklarował, że nie zamierza wypłacać żadnych odszkodowań oszukanym klientom w Europie. Pod naciskiem Unii Europejskiej, proponuje jedynie przedłużenie gwarancji o 2 lata na samochody z oszukanymi silnikami.

12 czerwca 2017

Porsche także oszukuje

Porsche jest kolejną po Audi marką należącą do Volkswagena, która została oskarżona o oszustwo dotyczące emisji spalin. Oskarżenie pochodzi bezpośrednio od KBA, która sprawdza czy Porsche wykorzystywało urządzenie oszukujące w celu manipulacji emisją spalin. Organ jest przekonany, że urządzenie zamontowane przez producenta wykrywa cykl testowy, a po jego wykryciu pojazd emituje mniej tlenków azotu.

2 czerwca 2017

Luksusowe Audi również oszukane

Kolejne oszustwo Volkswagena zostało ujawnione. Tym razem oprogramowanie służące do manipulacji wynikami testów emisji, wykryto w luksusowych modelach Audi A7 i A8 z silnikami dieslowskimi V6 i V8.

29 maja 2017

Dieslowski szwindel zabija 38 tys. ludzi rocznie

Do takich wniosków doszli naukowcy z USA i Unii Europejskie, którzy szacują, że w 2015 r. aż ponad 107 tys. osób zmarło przedwcześnie z powodu tlenków azotu ulatujących z rur wydechowych samochodów napędzanych silnikami dieslowskimi. W tej liczbie jest 38 tys. osób, które umarły, ponieważ firmy produkujące auta oszukiwały klientów.

23 maja 2017

Śledztwo wobec szefów Porsche

Prokuratura w Stuttgarcie ogłosiła oficjalne śledztwo wobec szefów Porsche SE, Matthiasa Müllera i Hansa Dietera Pötscha w związku z podejrzeniem o manipulowanie rynkiem.

17 maja 2017

Volkswagen nie opublikuje wyników śledztwa w sprawie Dieselgate

Koncern nie chce publikować wyników wewnętrznego śledztwa w sprawie manipulacji przy testach emisji spalin. Tłumaczy, że narazi się w ten sposób na „ryzyko prawne”.

8 maja 2017

Powstała książka o Dieselgate

Jack Ewing napisał książkę „Faster, Higher, Farther – The Volkswagen Scandal”. Poświęcona jest w całości Dieselgate, czyli największej aferze w historii amerykańskiej motoryzacji, wywołanej przez oszustwa i manipulacje Volkswagena.

25 kwietnia 2017

Kurator dla Volkswagena

Sąd federalny w Detroit ogłosił wyrok w sprawie Volkswagena. Producent zapłaci 2,8 mld dolarów kary i otrzyma niezależny nadzór na okres trzech lat. Powołany kurator będzie czuwał nad przestrzeganiem prawa przez niemiecki koncern.

19 kwietnia 2017

Największy w Polsce pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi. Już ponad 100 milionów zł roszczeń

Volkswagen w Polsce ma poważne problemy. Wartość roszczeń osób, które zgłosiły się do Stowarzyszenia STOPVW przekroczyła już 100 milionów złotych.

16 marca 2017

Prokuratura i policja weszła do biur Audi

Czynności służb związane są z wywołaną przez Volkswagena aferą Dieselgate. Śledczy szukają dokumentów, które potwierdzą podejrzenia, że Audi – podobnie jak VW – oszukiwało klientów nie tylko w USA, ale również w Europie, montując oprogramowanie do fałszowania wyników testów emisji spalin.

13 marca 2017

Volkswagen przyznał się do oszustwa w USA

Przedstawiciel grupy Volkswagen AG przyznał w Sądzie Rejonowym w Detroit, że koncern jest winny we wszystkich trzech postawionych mu zarzutach: zmowy w celu popełnienia oszustwa, utrudniania pracy wymiarowi sprawiedliwości oraz sprzedaży towarów niezgodnych z ich specyfikacją na terenie USA.

3 marca 2017

STOPVW interweniuje w Parlamencie Europejskim

Przedstawiciele STOPVW udali się do Brukseli, gdzie spotkali się z europarlamentarzystami. Delegacji przewodniczył wiceprezes stowarzyszenia STOPVW, Konrad Kacprzak.

27 lutego 2017

STOPVW składa petycję w sprawie odszkodowania za Dieselgate dla Częstochowy

Do częstochowskiego urzędu miasta wpłynęła nasza petycja, która namawia samorząd do rozważenia wytoczenia procesu odszkodowawczego za nadmierną emisję toksycznych spalin przez samochody grupy Volkswagen.

15 lutego 2017

Definitywny koniec małych diesli Volkswagena

Frank Welsch, dyrektor działu badawczo-rozwojowego VW stwierdził, że konstruowanie nowego silnika diesla nie ma sensu, więc wszelkie prace nad nim zostały wstrzymane. Oficjalnie koncern mówi, że zamiast małych diesli będzie teraz produkował silniki hybrydowe w oparciu o istniejące już wersje benzynowe. Pojawiają się jednak głosy, że Volkswagen zdał sobie sprawę, że nie dysponuje odpowiednią technologią aby zapewnić zgodność spalin emitowanych przez silniki diesla z najnowszymi normami EURO i to jest prawdziwy powód porzucenia pracy nad małym dieslem.

2 lutego 2017

Unia Europejska oskarża państwa członkowskie

Unia Europejska oskarżyła kraje członkowskie o niewystarczające egzekwowanie praw dotyczących emisji spalin. Ogłoszono także nowe wytyczne, określające na co zwrócić uwagę kontrolując producentów samochodów.

1 lutego 2017

Bosch wypłaci ponad 300 mln dolarów właścicielom VW

Firma Bosch zgodziła się wypłacić rekompensatę właścicielom samochodów marki Volkswagen, którzy zostali dotknięci skandalem. Wysokość odszkodowania wynosi 327,5 mln dolarów. Bosch jest odpowiedzialny za elementy oprogramowania, które przyczyniły się do fałszowania wyników pomiarów emisji spalin w pojazdach niemieckiego koncernu.

19 stycznia 2017

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Volkswagen Group Polska

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Volkswagen Group Polska. Dotyczy ono manipulowania wskaźnikami emisji spalin w samochodach koncernu. Postępowanie zostało wszczęte w związku z faktem, że koncern Volkswagen stosował w samochodach VW, Audi, Seat i Skoda produkowanych po 2008 r oprogramowanie, które w warunkach testowych pozwalało zaniżać wartość emisji tlenków azotu. Sprawa dotknęła dużej liczby użytkowników samochodów – zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców w Polsce i w całej Unii Europejskiej. Działania koncernu mogą wiązać się m.in. z naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów, przestrzeganiem norm środowiskowych oraz technicznych.

9 stycznia 2017

Wysyłamy list do Prezydentów Miast i Związku Miast Polskich

Nasze Stowarzyszenie wysłało list do Prezydentów 32 największych Polskich miast oraz do Związku Miast Polskich. Informujemy w nim, że pogarszająca się jakość powietrza to wynik obecności w m.in. tlenków azotu, śmiertelnie niebezpiecznego gazu, który emitowany jest przez silniki diesla EA189.

9 stycznia 2017

Agenci FBI aresztowali dyrektora Volkswagena

Federalne Biuro Śledcze (FBI) zaaresztowało Olivera Schmidta, dyrektora ds. ładu korporacyjnego (regulatory compliance) w firmie Volkswagen w Stanach Zjednoczonych w latach 2014 – marzec 2015. Aresztowania dokonano pod zarzutem udziału w oszustwach dieselgate w Stanach Zjednoczonych.

3 stycznia 2017

Walonia pozywa Volkswagena za dieselgate

Władze Walonii jako pierwsze w Europie pozwały na drodze cywilnej Volkswagena za oszustwa związane z emisją szkodliwych substancji. Minister Środowiska Walonii wydał oświadczenie w którym stwierdza, że próby negocjacji z niemieckim koncernem w sprawie zapłaty m.in. za szkody wyrządzone środowisku nie powiodły się, a sam Volkswagen nie chce zrekompensować Europejczykom poniesionych strat.

20 grudnia 2016

Volkswagen zapłaci 2 miliardy dolarów odszkodowań Kanadzie

Volkswagen wypłaci ponad 2 miliardów dolarów kanadyjskich (CAD) odszkodowania 105 tysiącom właścicieli samochodów z wadliwymi silnikami diesla. Chodzi o samochody niespełniające norm emisji m.in. tlenków azotu, w których Volkswagen zamontował nielegalne oprogramowanie, oszukujące testy spalin.

9 grudnia 2016

Niemieckie Ministerstwo Transportu wszczęło śledztwo przeciwko Porsche

Niemieckie Ministerstwo Transportu sprawdzi czy w autach Porsche – tak jak to miało miejsce w Volkswagenach – montowano oprogramowanie które zmniejszało poziom emisji toksycznych substancji, gdy komputer wykrywał że auto znajduje się w cyklu pomiarowym.

7 grudnia 2016

Sąd sprawnie działa w sprawie pozwu zbiorowego naszego Stowarzyszenia

Z informacji, które docierają do Stowarzyszenia wynika, że prace nad rozpoznaniem pozwu i wyznaczeniem terminu do przystąpienia dla pozostałych poszkodowanych ruszyły pełną parą. Po analizie złożonych przez nas dokumentów, sąd przystąpił do dodatkowych czynności. Między innymi wyznaczono tłumacza, który zajmuje się tłumaczeniem części dokumentów sporządzonych w języku niemieckim.

28 listopada 2016

Oszukane diesle Volkswagena nie mają homologacji - wyrok sądu

Według niemieckiego sędziego, samochody Volkswagena z oszukanym oprogramowaniem nie mają homologacji, a sam fakt instalacji takiego oprogramowania jest nielegalny. „Sąd stwierdza, że homologacja zgodnie z prawem jest nieważna i że twierdzenie VW iż program wyłączający jest zgodny z prawem i wyłączenie stosuje się legalnie, jest w sposób oczywisty błędne. Jest to nielegalny program wyłączający emisje”
Dzięki temu wyrokowi pozwany dealer, który sprzedał Volkswagena Golfa z oszukanym oprogramowaniem, będzie musiał przyjąć jego zwrot od powoda.

22 listopada 2016

30 tysięcy osób zatrudnionych w VW zostanie bez pracy

Volkswagen oświadczył, że w ciągu pięciu najbliższych lat zwolni 30 tysięcy(sic!) osób zatrudnionych w koncernie. Większość z nich – 23 tysiące – to pracownicy niemieckich fabryk VW, jednak nie wiadomo skąd koncern zwolni pozostałe 7 tysięcy osób.

15 listopada 2016

Śledztwo w sprawie niszczenia przez VW dokumentów o dieselgate

Federalna Komisja Handlu (FTC) chce przesłuchać pracowników Volkswagena aby ustalić czy i jakie dokumenty zostały zniszczone. O niszczenie dokumentów i zacieranie śladów afery, oskarża VW również były pracownik. Daniel Donovan, twierdzi że zwolniono go w grudniu 2015, gdyż odmówił udziału w działaniach mających usunąć dowody i utrudniać pracę federalnego wymiaru sprawiedliwości. Ponadto ustalono, że co najmniej 8 pracownikowi w dziale inżynieryjnym VW zatarło albo usunęło w sierpniu 2015 obciążające dane, niestety odzyskano tylko część z tych danych.

10 listopada 2016

„Marka VW nie ma przyszłości” - szef marki Volkswagen

Herbert Diess, szef marki Volkswagen, w trakcie negocjacji ze związkami zawodowymi w sprawie oszczędności i cięć jakich musi dokonać koncern, Diess powiedział, że jego zdaniem w obecnym stadium marka VW nie ma przyszłości. W rozmowie z dziennikarzami Redaktionsnetzwerk Deutschland stwierdził nawet, że bez zaplecza koncernu i innych marek, sam VW byłby obecnie „w beznadziejnej sytuacji”.

7 listopada 2016

W Audi znaleziono nowy typ oprogramowania do oszukiwania testów

W samochodach Audi na terenie USA odkryto nowy typ oprogramowania manipulującego wynikami testów emisji spalin, tym razem dwutlenkiem węgla. Znaleziono zupełnie nowy sterownik, a nie rozwiązanie stosowane dotychczas do oszukiwania testów.

28 października 2016

Sad w Hiszpanii nakazuję wypłatę 5000 EUR oszukanemu klientowi vW

Hiszpański sąd nakazał Volkswagenowi zapłacić 5006 EUR tytułem odszkodowania dla jednego z klientów oszukanych w aferze dieselgate. To pierwszy wyrok w tej sprawie.

17 października 2016

Wielka Brytania domaga się odszkodowań dla oszukanych obywateli i rozważa pozwanie VW

Rząd Wielkiej Brytanii wydał oświadczenie w którym stwierdził, że sposób w jaki Volkswagen traktuje oszukanych w skandalu dieselgate brytyjczyków jest nie do zaakceptowania. Zdaniem Brytyjskiego rządu, poszkodowanym klientom należą się odszkodowania nie tylko za utratę wartości pojazdów, ale także za wszelkie inne niedogodności spowodowane oszustwami koncernu.

5 października 2016

Komisja Europejska przyjęła naszą petycję

W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy informację z Komisji Europejskiej, dotyczącą złożonej przez nas petycji, w sprawie naruszenia praw klientów, którzy zakupili samochody Audi, Skody, SEATa i Volkswagena z wadliwymi silnikami.

Informacje, które zawarliśmy w naszej petycji, zostały przekazane do Komisji Śledczej ds. Pomiarów emisji w sektorze motoryzacyjnym, w zakres uprawnień której wchodzą kwestie przez nas poruszane.

3 października 2016

1.2 mld USD odszkodowania dla dealerów Volkswagena

To oburzające, klienci w Europie nie mogą liczyć na żadne zadośćuczynienie a tymczasem w USA Volkswagen wypłaci 1,2 miliarda(sic!) dolarów odszkodowania…. swoim dealerom.

29 września 2016

Złożyliśmy pierwszy w Polsce pozewzbiorowy przeciwko Volkswagenowi

Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych Przez Spółki Grupy Volkswagen AG złożyło W Sądzie Okręgowym w Warszawie pierwszy w Polsce pozew zbiorowy przeciwko firmie Volkswagen AG.  Niemiecki producent wprowadził na polski rynek ponad 140 tysięcy wadliwych samochodów z oszukańczym oprogramowaniem. Auta te nawet 40-krotnie przekraczają normy w zakresie emisji tlenków azotu.

26 sieprnia 2016

Kanada wszczęła śledztwo w związku z dieselgate

Canada’s Competition Bureau, niezależna rządowa agencja nadzorująca prawa konsumentów i praktyki biznesowe, wszczęła federalne śledztwo przeciwko Volkswagenowi.

19 sierpnia 2016

Niemiecki koncern BOSCH pomagał Volkswagenowi przy dieselgate

Dotarto do dokumentów z których wynika, że BOSCH odegrał kluczową rolę w opracowaniu i rozwoju technologii umożliwiającej fałszowanie wyników emisji spalin. Wynika z nich, że BOSCH „brał aktywny udział w ogromnym i trwającym dekadę spisku razem z VW”.

12 lipca 2016

Zakaz sprzedaży i rejestracji VW w Korei Południowej

Z powodu znalezienia dowodów na masowe oszustwo, związane z wprowadzaniem do obrotu samochodów z silnikami diesla oraz benzynowymi, które nie spełniają norm obowiązujących w Korei, wprowadzono zakaz sprzedaży i rejestracji blisko połowy aut VW.

6 czerwca 2016

Konferencja prasowa Stowarzyszenia i zapowiedź złożenia zbiorowego pozwu

Zorganizowaliśmy konferencję prasową na którą stawili się licznie przedstawiciele mediów, żywo zainteresowani problemem dieselgate. Zapowiedzieliśmy również, że wkrótce złożymy pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi.

23 maja 2016

Meeting po siedzibą PiS i złożenie listu w sprawie dieselgate do Jarosława Kaczyńskiego

Nasze Stowarzyszenie zorganizowało meeting po siedzibą PiS aby zwrócić uwagę władz na problem dieselgate. Złożyliśmy także list do Prezesa Jarosława Kaczyńskiego w tej sprawie.

12 maja 2016

Rekordowa strata koncernu Volkwagen spowodowana dieselgate

Volkswagen zamknął 2015 rok ze stratą na poziomie 4.1 mld EURO. To niechlubny rekord i pierwsza strata wykazana przez koncern VW od 22 lat. Taki stan rzeczy spowodowany jest przez oszustwa i manipulacje związane z emisją toksycznych substancji.

23 kwietnia 2016

VW musi odkupić 500 tys. samochodów w USA

Volkswagen przyparty do muru przez władze USA zaoferował, że odkupi 500 000 samochodów z „oszukanym” oprogramowaniem i wypłaci odszkodowanie w wysokości 5000 USD każdemu poszkodowanemu w Stanach Zjednoczonych.

29 marca 2016

Federalna Komisja Handlu USA (FTC) wniosła pozew przeciw VW

Pozew dotyczy podawania wprowadzających konsumentów w błąd wyników badań emisji spalin w silnikach diesla.

14 marca 2016

278 inwestorów instytucjonalnych przeciwko VW

Akcjonariusze instytucjonalni z kilkunastu krajów wystąpili wspólnie przeciwko Volkswagenowi. Nie czekając na porozumienie się VW z władzami amerykańskimi wytoczyli koncernowi proces w Niemczech. Domagają się 3,3 mld Euro odszkodowania za straty związane z dieselgate.

14 marca 2016

Złożyliśmy pierwszy w Polsce pozew w sprawie afery spalinowej

Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych przez Spółki Grupy Volkswagen AG złożyło pierwszy w Polsce pozew w imieniu indywidualnego poszkodowanego w sprawie dieselgate.

10 marca 2016

Zmiana prezesa Volkswagen USA

Michael Horn, przedstawiciel Grupy VW w USA, który od momentu ujawnienia afery był na pierwszym froncie przesłuchań, odszedł ze stanowiska. Nowym prezesem został Hinrich Woebcken.

8 marca 2016

Wzrost liczby podejrzanych ws. dieselgate

Prowadzone przez prokuraturę w Brunszwiku śledztwo w sprawie afery Volkswagena zostało rozszerzone z dotychczasowych sześciu na siedemnaście osób!

2 marca 2016

Rozpoczął się pierwszy cywilny proces w Niemczech

Rozpoczął się pierwszy w Niemczech proces cywilny przeciwko dealerowi Volkswagena. Został on wniesiony przez profesora jednego z uniwersytetów, który domaga się rekompensaty za zakup „oszukanego” Tiguana w wysokości 38 tys. euro.

18 lutego 2016

Złożono wniosek o zabezpieczenie roszczeń pieniężnych polskich poszkodowanych

Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych przez Spółki Grupy Volkswagen AG działając w interesie społecznym tysięcy osób, których prawa majątkowe zostały naruszone w skutek tzw. afery Volkswagena, 18 lutego 2016 r. skierowało do Sądu Okręgowego w Poznaniu wniosek o zabezpieczenie roszczeń pieniężnych polskich poszkodowanych.

4 lutego 2016

Koncern ogłosił początek akcji serwisowej w Europie

Firma ogłosiła, że rozpoczyna akcję serwisową związaną z „naprawą samochodów po aferze spalinowej” w Europie. Ma ona potrwać do końca roku 2016.

3 lutego 2016

VW przedstawił plan naprawy 80 tys. aut 3.0 TDI w Kalifornii

Volkswagen przedstawił Kalifornijskiemu Urzędowi Czystości Powietrza CARB i Agencji Ochrony Środowiska EPA plan naprawy 80 tys. samochodów z sześciocylindowymi silnikami diesla.

25 stycznia 2016

Volkswagen oświadczył, że nie potraktuje Europejczyków tak jak Amerykanów

Koncern oświadczył, że nie ma podstaw do powtórzenia w Europie planu wypłaty odszkodowań dla amerykańskich posiadaczy aut z dieslami – tym samym odrzucił postulat komisarz ds. przemysłu.

4 stycznia 2016

USA wniosły pozew przeciwko Volkswagenowi

Ministerstwo Sprawiedliwości USA wniosło pozew na kwotę 46 miliardów USD (czyli ok. 180 miliardów złotych!) przeciwko Volkswagenowi w związku z oszustwami i manipulacjami jakich dopuścił się koncern.

17 grudnia 2015

Parlament Europejski powołał komisję śledczą w sprawie oszustw VW

Komisja śledcza zajmie się naruszeniami i niewłaściwym stosowaniem prawa UE, co miało umożliwić koncernowi Volkswagen m.in. manipulacje przy pomiarach toksyczności spalin.

9 grudnia 2015

Pytamy ubezpieczycieli czy afera VW wpłynie na wypłatę odszkodowań

Ubezpieczyciele uzależniają wypłatę odszkodowania od wielu czynników, samochód musi mieć między innymi aktualne badanie techniczne oraz homologację. W naszym piśmie pytamy czy oszustwo jakiego dopuścił się koncern VW może wpłynąć na odmowę wypłaty odszkodowania.

25 listopada 2015

Wysyłamy pismo do Europejskiej Agencji Środowiska

W naszym piśmie stoimy na stanowisku, że Europejska Agencja Środowiska powinna wyjaśnić przyczyny dla których winni łamania norm emisyjnych wbrew oczywistemu interesowi obywateli państw członkowskich nie zostali dotychczas (pomimo upływu dwóch miesięcy od ujawnienia tzw. afery spalinowej) pociągnięci do odpowiedzialności.

23 listopada 2015

Wysyłamy pytania do 120 dealerów grupy Volkswagen

Wysłaliśmy wniosek do 120 dealerów Volkswagen Group Polska z pytaniami dotyczącymi oszustwa i sposobów zadośćuczynienia poszkodowanym klientom.

19 listopada 2015

Pytamy Volkswagen Group Polska jak zamierza naprawić wyrządzone szkody?

Złożyliśmy wniosek do Volkswagen Group Polska z pytaniami dotyczącymi oszustwa i sposobów zadośćuczynienia poszkodowanym klientom.

13 listopada 2015

Składamy pismo do Przewodniczącego Komisji Przemysłu Parlamentu Europejskiego

Złożyliśmy pismo do Przewodniczącego Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii Parlementu Europejskiego Pana Jerzego Buzka. Domagamy się reakcji i działań Europejskiej Agencji Środowiska w sprawie oszukanych silników Volkswagena.

12 listopada 2015

Składamy zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełniania przestępstwa

Złożyliśmy zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa ściganego z urzędu przez Volkswagena. Nasze zawiadomienia zostały złożone w Prokuraturze Rejonowej Warszawa-Śródmieście, Prokuraturze Rejonowej Poznań-Nowe Miasto oraz w Prokuraturze Rejonowej w Lubinie.

12 listopada 2015

Volkswagen w Brazyli, zapłaci 13 mln. dolarów kary

Brazylijska agencja ochrony środowiska zapowiedziała, że nałoży na Volkswagena 13 mln dol. kary za fałszowanie testów emisji spalin.

9 listopada 2015

Obietnica 1000 USD w USA

Volkswagen obiecuje, że każdy Amerykanin, który kupił pojazd wyposażony w manipulujące oprogramowanie otrzyma 1000 USD.

4 listopada 2015

Kontrola we wszystkich samochodach grupy

Rząd Niemiec zapowiada kontrolę emisji spalin i zużycia paliwa we wszystkich samochodach marek Volkswagen, Skoda, Audi i SEAT.

3 listopada 2015

Nieprawidłowości również w silnikach benzynowych

Volkswagen AG ujawnia, że emisja dwutlenku węgla w ok. 800 tys. samochodów (ok. 100 tys. z silnikami benzynowymi) jest wyższa niż wskazywano podczas homologacji poszczególnych serii aut. Wychodzi na jaw, że nieprawidłowości dotyczą także samochodów z silnikiem benzynowym!

2 listopada 2015

Diesle 3.0 również naruszają ustawę

Agencja Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych (EPA) publikuje drugą notę dotyczącą naruszenia ustawy o czystym powietrzu, dotyczącą samochodów z silnikiem diesla o pojemności 3.0 litra.

14 października 2015

UOKiK wszczyna postępowanie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczyna postępowanie wyjaśniające w sprawie Volkswagen Group Polska.

9 października 2015

Powstaje Stowarzyszenie

Zebranie założycielskie Stowarzyszenia Osób Poszkodowanych przez Spółki Grupy Volkswagen AG.

25 września 2015

Nowy prezes Volkswagen AG

Rada Nadzorcza koncernu powołuje na stanowisko Prezesa Matthiasa Mullera, dotychczasowego prezesa Porsche AG.

23 września 2015

Dymisja prezesa Volkswagen AG

Prezes Volkswagen AG Martin Winterkorn podaje się do dymisji.

23 września 2015

Volkswagen przyznaje, że problem dotyczy ok. 11 milionów aut!

Volkswagen informuje, że oprogramowanie fałszujące poziom emisji spalin zostało zainstalowane w ok. 11 milionach aut wyposażonych w silniki diesla typu EA 189 (także w samochodach marki Audi, Skoda, SEAT).

21 września 2015

Wstrzymanie sprzedaży w USA

Koncern informuje o wstrzymaniu w USA sprzedaży nowych i używanych samochodów Volkswagen oraz Audi z czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi.

20 września 2015

Giełdy reagują na ujawnienie afery

Reakcja rynków giełdowych na ujawnienie afery – akcje spółki Volkswagen wchodzące w skład indeksu DAX straciły na wartości 20%.

18 września 2015

Ujawnienie „afery Volkswagena” („afery spalinowej”, „Dieselgate”)

Agencja Ochrony Środowiska Stanów Zjednoczonych (EPA) wydaje zawiadomienie o naruszeniu ustawy o czystym powietrzu (Clean Air Act) przez spółki grupy Volkswagen – samochody sprzedane pod markami Volkswagen, SEAT, Audi i Skoda wyposażone w silnik o zapłonie samoczynnym (silnik wysokoprężny, silnik diesla) emitują do atmosfery tlenki azotu (NOx) w ilości wielokrotnie przekraczającej dopuszczalne limity.

LATA 2008-2015

Grupa Volkswagen AG produkuje samochody emitujące do atmosfery szkodzące substancje w ilości wielokrotnie przekraczającej dopuszczalne limity.